biester
Puls Branży

Niespodziewana rola Maroko

Maroko wyrosło na czołowego dostawcę branży motoryzacyjnej w Unii Europejskiej (UE), wyprzedzając takich gigantów jak Chiny, Japonia i Indie.

Sukces kraju przypisuje się nowoczesnym zakładom produkcyjnym, wykwalifikowanej sile roboczej i konkurencyjnym kosztom produkcji. W poprzednim roku Maroko wyprodukowało ponad 535 000 pojazdów, głównie ze swojego północnego regionu, wnosząc do swojej gospodarki 13,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 30% w porównaniu z 2023 rokiem.

Maroko, strategicznie położone zaledwie 14 kilometrów od Hiszpanii, służy jako brama między Europą a Afryką.  Polimery nadające się do recyklingu, celuloza

Ta korzystna pozycja w połączeniu z solidnymi powiązaniami handlowymi wysunęła Maroko na czoło afrykańskiego przemysłu motoryzacyjnego. W szczególności miasto Tanger stało się znaczącym śródziemnomorskim węzłem biznesowym, wspieranym przez dynamiczny port Tanger Med i zawarte z nim umowy handlowe.

Środki regulacyjne zastosowane przez rząd Maroka, w tym Karta Inwestycyjna i Plan Akceleracji Przemysłu na lata 2014–2020, przyciągnęły wiele przedsiębiorstw, tworząc środowisko sprzyjające inwestycjom. Największe marki, takie jak Neo Motors, Snop, Renault, Dacia i Stellantis, odpowiadają za 88% produkcji pojazdów w kraju. Maroko zwiększa produkcję samochodów elektrycznych, osiągając 40% udziału w całkowitej produkcji sektora motoryzacyjnego w ramach strategii zmniejszania zależności od węglowodorów.

Dodaj ofertę pracy